Maskeleme Yöntemleri
Bir katmandaki görüntünün belli bölümlerini gösterme yöntemidir. En az iki katmana ihtiyaç vardır. Üstteki maske , alttaki ise maskelenmiş katmandır.
Çizgiler maske olarak kullanılamaz. Sadece dolguları (fırça, oval, dikdörtgen aracı ) ve yazı karakterlerini kullanabi lirsiniz.
Flash-MX versiyonundan itibaren artık film kliplerini de maske olarak kullanabiliriz.
Durağan maskeleri yaratmak kolaydır. Önce flash içine bir resim import edin. Bunun hemen üstüne bir katman ekleyin. Oval aracı ile 2.katmana bir daire çizin. Hepsi bu. Son olarak katmanlara özellik atayacağız. En üstteki daire şekli çizdiğiniz katmanı seçin. Modify > Layer komutunu verin. Daha pratik yöntem katmanın en solundaki ucu kıvrık kağıt sembolünü çift tıklayın.
Açılan menüden "Mask" ı işaretleyin. Resmin bulunduğu katmana aynı işlemi yapın, fakat "Masked" işaretleyin. Daima iki katmanı kilitlemelisiniz.
Flash-mx versiyonundan sonra bu işlemleri yapmanıza gerek kalmamıştır.Sadece setMask() komutu ile maskeleme işlemi actionscript ile de yapılabilir. Biz bu bölümde canlandırılmış maskeleri göreceğiz. Bu örnekler:
1- Maske katmanına tween uygulamak.
2- Maskelenmiş katmana tween uygulamak.
3- Yumuşak kenarlı maske hazırlamak.
4- Birden fazla maske kullanmak
5- Maskelenmiş bir animasyona tekrar maske uygulamayı içerecektir.
6- setMask() komutu ile maskeleme( Sadece Flash-MX ve üstü versiyonlarda)
Uygulamalar:
Örnek 1 | |
|
|
Örnek 2 | |
|
|
Örnek 3 | |
|
|
Örnek 4 | |
|
|
Örnek 5 | |
|
|
Örnek 6 |
Görünüm ve Açıklamalar
|
|
|
Örnek 7 | |
|